hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ضرورت تولید آثار مرتبط با مسائل جامعه در جشنواره گرافیک رضوی 

ضرورت تولید آثار مرتبط با مسائل جامعه در جشنواره گرافیک رضوی 

حامد مغروری هنرمند گرافیست، ارتباط‌گیری اثر هنری با مخاطبان را از اهداف مهم برگزاری کارگاه پوستر رضوی دانست و گفت: آثار دوره‌های پیشین بیشتر بر مبنای مناسبت‌محوری بوده اما اکنون باید به مسائل اجتماعی توجه شود که در این صورت کاربرد آثار در جامعه بهتر خواهد بود.


به گزارش ستاد خبری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی، حامد مغروری در حاشیه برپایی کارگاه پوستر رضوی در قم در گفت‌وگویی، اظهار کرد: طراحان بر اساس روایات و داستان‌های اهل‌بیت(ع) به ایده‌پردازی می‌پردازند تا بتوانند محصولات کاربردی را برای مناسبت‌ها و مکان‌های مختلف ارائه دهند.
وی با تأکید بر اینکه موضوعات اجتماعی در اولویت تولید آثار گرافیکی است، اضافه کرد: آثار رضوی نسبت به تکنیک و پیام در کنار یکدیگر توجه دارد و علاوه بر رعایت اصول انتقال مفاهیم نیز مورد تاکید است.
این مدرس کارگاه پوستر رضوی، ارتباط‌گیری اثر هنری با مخاطبان را از اهداف مهم این کارگاه هنری دانست و خاطرنشان کرد: در پوسترهایی که تا به امروز طراحی شده است مناسبت‌ها در محوریت بوده است اما اکنون باید به مسائل اجتماعی توجه شود که در این صورت کاربرد آثار در جامعه بهتر خواهد بود.
وی با اشاره به برگزاری یکی از کارگاه‌های هنری که با قطعی آب در خوزستان متقارن شده بود، گفت: در آن تاریخ به جای اینکه فقط به شهادت امام رضا(ع) توجه کنیم به مسئله خوزستان توجه کردیم و سقاخانه حرم امام رضا(ع) را در خوزستان تصویرسازی کنیم به این معنا که ائمه اطهار(ع) هستند که دردهای مردم را باز می‌کنند.
کارگاه پوستر رضوی به‌عنوان یکی از سلسله برنامه‌های هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی از چهارشنبه سوم اسفندماه کار خود را در مجتمع حضرت معصومه(س) شهر قم آغاز کرده و تا جمعه پنجم اسفندماه با حضور هنرمندان کشوری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد